יום חמישי, 22 באפריל 2010

סיפור לקוח : כא”ל לנהל נכון

שלום רב,

לאחרונה סיימתי לנהל ולבצע פרוייקט גדול בחברת ויזה כא"ל במסגרת חברת וראסיטי, פרוייקט מוצלח זה פורסם לאחרונה גם על-ידי מייקרוסופט כסיפור לקוח.

בעבר, סביבת היישומים בויזה כללה ערב-רב של שרתים ומסדי נתונים, ללא ניהול מרכזי. בהערכה, פעלו בארגון מאות מערכות ואלפי מסדי נתונים, בגרסאות שונות. במקרים מסוימים, פעלו מערכות בגרסאות ישנות, שכבר לא נתמכו. כמו כן, רמת התיעוד היתה חלקית בלבד, דבר שהקשה על פעולות הניהול, התחזוקה והעדכון של המערכות.

כתוצאה, רמת הביצועים של המערכות היתה נמוכה מהרצוי, התשלום עבור הרישוי היה גבוה מהנדרש, עלות התחזוקה היתה גבוהה (חומרה ותוכנה) ורמת הזמינות לא היתה אופטימלית.

"ביקשנו להשיג את היכולת לספק ניהול מרכזי, שירותי גיבוי מרכזיים, ניטור מלא של המערכות ורמת עדכון מלאה - כדי להבטיח ביצועים גבוהים ושרידות מלאה של הנתונים, לצד עלויות ניהול, תחזוקה ותפעול נמוכות יותר", מתאר עוזי דביר, רמ"ד תשתיות בסיסיות ב-Cal.

ב-Cal ביצענו פרויקט שבמסגרתו רוכזו היישומים לסביבת מחשוב מרכזית בתצורת Cluster, מבוססת Windows Server 2003/2008 ו-SQL Server 2005/2008 (גרסאות 2008 הושקו במהלך הפרויקט, שארך כשנה). כשותף מבצע נבחרה חברת ורסיטי, לאחר שהוכיחה מקצועיות ושירותיות ברמה גבוהה בפרויקטים קודמים ב-Cal. "הם הוכיחו יכולת לעמוד ביעדי זמן ותקציב, וידענו כי מובטחת לנו המשכיות לאורך זמן" מוסיף דביר.

"כתוצאה מהמהלך, מספר השרתים הפיזיים הצטמצם בצורה משמעותית - והוא מקיף כיום פחות ממחצית מסך השרתים הקודם", אומר איתי בנימין, מנהל פרויקטים ו-DBA בוראסיטי, ומציין: "כחלק מהפרויקט, אף בוצעה הפרדה מסודרת לסביבות עבודה נפרדות - Development, Testing ו-Production, דבר שלא היה קיים בעבר".

http://www.microsoft.com/israel/casestudies/cal1.mspx

אין תגובות: