יום חמישי, 11 ביולי 2013

מה יש לי?

כידוע בשוק קיימים הרבה מאוד כלים משלימים ותומכים למנהל בסיס הנתונים / רשת / אפליקציה וכו'... חלקם טובים וחלקם פחות טובים... וחלקם גם טובים וגם חינמיים !

הפעם אני רוצה לדבר על כלי שלצערי (והפתעתי) לא כולם מכירים - Microsoft Assessment and Planning ובראשי תיבות – MAP.
 
מדובר בכלי שבעבר לא פורסם לקהל הרחב אלה שימש בעיקר ככלי פנימי ל- AM במייקרוסופט כדי למפות ולהציף שרתים אצל לקוחות לטובת ענייני רישוי.

לפני מספר שנים מייקרוסופט שחררה את הכלי השימושי הזה לקהל הרחב ומאז אני משתמש בו על בסיס קבוע.


ה- MAP (למי שלא מכיר) הינו כלי חינמי אשר מטרתו למפות את השרתים הקיימים ברשת שלכם. התוצר שלו הינו מספר מסמכים מפורטים מאוד עם פרטי השרתים , בסיסי הנתונים וכו'...

הכלי יכול לעזור לכם מאוד במספר רב של מקרים, לדוגמא:

1.    לטובת מיפוי הרשת בעת כניסה לתפקיד ועדכון בשוטף.

2.    לפני פעילות – פרויקט של איחוד שרתים – הכלי ידע דבר ראשון להעלאות בפניכם את הצורך לביצוע הפרויקט ושנית – כשלב ראשון בפרויקט – הכלי ידע למפות את הסביבה הקיימת.

ועוד הרבה דוגמאות למקרים שימושים בכלי..

הכלי נועד למיפוי שרת וירטואלים, שרת פיזיים, שרתי בסיסי נתונים, שרתי דואר וכו'...

השימוש בכלי נוח מאוד – רק תצטרכו להזין את הגדרות ה- IP שאותם הוא צריך לסרוק / רשימת IP  / רשת כולה – כמובן עם הרשאות מתאימות . ולאחר מכן הכלי ירוץ ברשת ויתן לכם מספר פלטים.

בדוגמא הבאה ניתן להוריד פלטים של הכלי לאחר שהגדרתי לו לסרוק את הרשת ולחפש ולמפות שרתי Sql Server .

הכלי ייצר לי 3 קבצים:

SqlServer_Assessment
SqlServer_Database_Details
SQLServer_Proposal


קובץ הראשון - ה- SqlServer_Assessment הינו קובץ אקסל מפורט מאוד כאשר בגיליון הראשון יש סיכום מספרי של שרתי ה- sql server לפי סוג השירות (SSAS, SSIS, SSDA  וכו'..) .
הגיליון השני הינו מיפוי שרתי ה- sql server (כמובן עם פרטי גרסאות, פרטי השרת, אינסטנס, דיסקים, משאבים, פיזי / וירטאולי). בגיליון ניתן למצוא גם עמודת עם המלצות ראשוניות לביצוע לשדרוג גרסה , שינוי הגדרות לפי המלצות מייקרוסופט.
הגיליון השלישי הינו מיפוי השרתים בדגש על השירותים המותקנים בו (SSRS, SSIS  וכו'...).
 
הקובץ השני - SqlServer_Database_Details הינו קובץ אקסל מפורט יותר אבל הפעם ברמת בסיסי הנתונים כולל גרסאות והגדרות וכמובן המלצות ראשוניות  לביצוע על פי המלצות מייקרוסופט.
 
הקובץ השלישי - SQLServer_Proposal הינו מסמך word אשר נבנה מתבנית ובו בעצם סיכום מספרי (מכוון למנהלים) של הסביבה הקיימת. במסמך ניתן למצוא גם על סמך ההממצאים של המיפוי המלצה לשדרוג ל- sql server 2012 ואיחוד שרתים.
 
לסיכום, מדובר בכלי שימושי מאוד וחינמי מבית מייקרוסופט שיכול להקל עליכם בשוטף. הכלי יודע למפות את הרשת ולהציף ולמפות בפניכם את פרטי השרתים הקיימים.
לאחרונה מייקרוסופט שיחררה גרסת beta 8.5 לכלי וניתן להוריד אותו דרך הקישור הבא:

 
כמו-כן, להלן הבלוג של המוצר:

בהצלחה !!
 

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

איתי יא תותח !

אנונימי אמר/ה...

זה הקישור להורדה
http://technet.microsoft.com/en-us/solutionaccelerators/dd537566.aspx

magnifictraining אמר/ה...


Fantastic article ! You havemade some very astute statements and I appreciate the the effort you have put into your writing. Its clear that you know what you are writing about. I am excited to read more of your sites content.

Hadoop training